Snart släpps en ny reklamfilm som ska förmedla en positiv känsla och påminna om hur enkelt och kul det kan vara att dra ihop ett gäng och motionera tillsammans. Filmens syfte är att nå nya målgrupper så att fler får upp ögonen för Korpens verksamhet.
-
-
Skapad: 24 SEP 2020 14:30
Ett sätt att skapa intresse för oss och få människor att tänka på Korpen är genom att väcka känslor. Därför har vi tagit fram en ny film där vi vill förmedla just det, en positiv känsla och påminna om hur enkelt och kul det kan vara att dra ihop ett gäng och motionera tillsammans. Syftet med filmen är att nå nya målgrupper så att fler får upp ögonen för Korpens verksamhet.
Vår bredd och möjligheten att dra igång något eget
En utmaning för vår kommunikation är att verksamheten varierar mellan alla orter. För att inte fastna i en enskild idrott eller aktivitet så har vi därför valt att ha en "aktivitetssnurra" på slutet som visar exempel på olika verksamheter följt av budskapet att du även kan dra igång något eget inom Korpen.
Att det går att bedriva all form av motion inom Korpen är ju verkligen en styrka och något som skiljer oss från andra, vilket vi framhäver ytterligare genom att visa strutfotboll som ju inte är en befintlig aktivitet. Men vill man dra igång strutfotboll eller något annat så går det ju faktiskt bra. Vi hoppas också att filmen blir mer sevärd och når ut till fler personer genom att inte bara visa det förväntade.
Fler medlemmar och ett tydligare Korpen
Utifrån Fokus Korpen 2025 så är det här en del av resan mot ett tydligare och mer igenkänt Korpen som ska förenkla arbetet med att få fler medlemmar lokalt. En kampanj eller en enstaka film löser självklart inte den stora utmaningen, det här är snarare början på ett mer aktivt kommunikationsarbete för att uppnå målen i Fokus Korpen 2025.
Format och längder anpassat för sociala medier
Filmen är i första hand skapad för att visas på sociala medier, men vi kommer givetvis försöka få ut materialet på så många ställen som möjligt. Filmen finns i tre längder (45, 25 och 10 sekunder) och i tre olika format (anpassat för Instagram och Facebook). Den kortaste längden (10 sek) finns i tio olika varianter. Några klipp innehåller snäva fotbollsreferenser och passar lite extra bra mot en idrottsintresserad målgrupp medan andra är mer allmängiltiga.
Anpassa materialet för er förening
Tveka inte att höra av er om ni är intresserade av att få en lokal anpassning av materialet eller har några andra funderingar. Vi kan dels ta fram anpassade filmer med just era aktiviteter och er förening som avsändare och/eller färdigställa printannonser i olika format. Vi kommer även lägga upp mallar i Toolbox (marknadsbanken).
